VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti CosMedic s. r. o. (ďalej aj ako „VOP“)
Predávajúcim sa v zmysle týchto VOP rozumie spoločnosť CosMedic s.r.o., IČO: 55 070 957, DIČ: 2121867143, so sídlom Nová Vieska 243, 94342 Nová Vieska, Slovenská republika, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka číslo 59065/N (ďalej aj ako „predávajúci“).
Úvodné ustanovenia
1. Tieto obchodné podmienky [v zmysle § 273 zákona č. 513/1991 Zb., obchodného zákonníku, v znení neskorších predpisov (ďalej iba „obchodný zákonník“) platia pre nákup tovaru v internetovom obchode na internetovej adrese www.cosmedic.sk (ďalej aj ako „webshop“), ktoré prevádzkuje Predávajúci a pre prípadnú ďalšiu obchodnú spoluprácu Predávajúceho s Kupujúcim podnikateľom.
2. Obchodné podmienky vymedzujú a upresňujú základné práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho.
3. Všetky zmluvné vzťahy sa riadia obchodnými podmienkami, reklamačným poriadkom predávajúceho a zásadami ochrany osobných údajov. Vzťahy nimi neupravené sa riadia Obchodným zákonníkom. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanovením obchodných podmienok.
4. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Práva a povinnosti strán sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, za ktorého účinnosti vznikol.
5. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy (za „kúpnu zmluvu“ sa tu označuje akákoľvek zmluva, uzavretá podľa týchto obchodných podmienok, teda aj zmluva licenčná). Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
6. Ustanovenia týkajúcich sa spotrebiteľov na nevzťahujú na kupujúceho, ktorý je podnikateľom. Predávajúci pri každej registrácii na webshope preverí status kupujúceho, t.j. kupujúci sa musí preukázať, že má odbornú znalosť pre nákup a používanie tovaru predávajúceho, t.j. je lekár alebo kozmetik.
Kontakty na predávajúceho:
E-mail: order@cosmedic.sk
E-mail.: info@cosmedic.sk
Adresa na vrátenie tovaru: Nová Vieska 243, 94342 Nová Vieska
Korešpondenčná adresa: Nová Vieska 243, 94342 Nová Vieska
Výklad pojmov:
Predávajúci: CosMedic s.r.o., IČO: 55 070 957, DIČ: 2121867143, so sídlom Nová Vieska 243, 94342 Nová Vieska, Slovenská republika, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka číslo 59065/N.
Zákazník/užívateľ/kupujúci: fyzické alebo právnické osoby, ktoré používajú internetový obchod, zaregistrujú sa a/alebo nakupujú produkty od predajcu na tejto webovej stránke.
Tovar: akýkoľvek tovar a/alebo služba ponúkaná na predaj predávajúcim a zakúpená kupujúcim na stránke www.cosmedic.sk t. j. kupujúci odošle objednávku na stránke www.cosmedic.sk, vrátane tovar obsahujúci vodu, plyn, elektrinu alebo s akýmkoľvek digitálnym prvkom ako aj tovar v nádobkách, fľašiach alebo inak v obmedzenom množstve alebo stanoveným objemom.
Zmluvné strany: Predávajúci a Kupujúci spolu
Spotrebiteľ: Je fyzická osoba – nepodnikateľ, ktorý nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Ide teda o každého občana, ktorý kupuje výrobky alebo služby pre svoju osobnú spotrebu.
Webová stránka: www.cosmedic.sk
Internetový obchod: internetový obchod dostupný na www.cosmedic.sk.
Nákupný košík: zoznam produktov, ktoré ste vybrali na nákup v internetovom obchode.
Zmluva: Zmluva uzavretá medzi predávajúcim (od koho sa tovar kupuje) a kupujúcim (ktorý si tovar objedná od predávajúceho) – kupujúci ďalej aj ako „kupujúci“, uzavretá na diaľku na stránke www.cosmedic.sk v zmysle zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších právnych predpisov. Táto elektronická zmluva sa nepovažuje za písomnú zmluvu, takže v budúcnosti nebude k dispozícii na papieri, ale obsah zmluvy sa môže rekonštruovať z elektronického potvrdzujúceho listu zaslaného kupujúcemu.
Objednávka: elektronický dokument, t. j. forma komunikácie medzi predávajúcim a kupujúcim, prostredníctvom ktorého kupujúci používa webovú stránku na vyjadrenie zámeru predávajúceho kúpiť tovar z webovej stránky.
Prevod (peňažných prostriedkov): príjem z predaja tovaru, alebo služieb ponúkaných na internetovom obchode predávajúceho prostredníctvom správcu bankových kariet, ktorého využitie kupujúci udobril, alebo prevod z bankového účtu kupujúceho na bankový účet predávajúceho.
Vlastný účet (konto): vlastný účet, ktorý uchováva Vami poskytnuté osobné údaje registráciou na webovej stránke a zadaním registračných informácií.
Prepravca: zásielková služba na dodanie produktov objednaných na webovej stránke.
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Odbor výkonu dozoru, Staničná 9, P.O.BOX 49A, 950 50, Nitra 1, E-mail: nr@soi.sk, tel.: 037/7720216, fax: 037/7720024
Na riešenie sporov je dostupná aj online platforma zriadená Európskou komisiou na nasledovnej webovej adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vzťah medzi Vami a prevádzkovateľom sa vždy riadi slovenským právnym poriadkom. Toto ustanovenia sa nevzťahuje na kupujúceho – podnikateľa.
Pokiaľ spotrebiteľ – kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Toto ustanovenia sa nevzťahuje na kupujúceho – podnikateľa.
Proces a podmienky registrácie:
1. Tieto ustanovenia sa vzťahujú na všetky fyzické a právnické osoby, ktoré sa zaregistrujú v internetovom obchode predajcu. Postupujte podľa pokynov na webovej stránke.
2. Počas registrácie je potrebné poskytnúť informácie vyžadované systémom. Bez týchto informácií, žiadosť o registráciu nemôže byť dokončená.
3. Môže sa zaregistrovať každá právnická osoba, ktorá disponuje všetkými potrebnými povoleniami a registráciami na prevádzku v danom štáte a nie je v konkurze resp. v likvidácii bez právneho nástupcu.
4. Kupujúci berie na vedomie, že k nákupu na webshope je potrebné registračné číslo.
5. Kupujúci berie na vedomie, že tovar ponúkaný predávajúcim sú odborné materiály a sú dostupné v prvom rade len odborníkom – podnikateľom s odbornou znalosťou pre nákup a používanie tovaru predávajúceho, t.j. je lekár alebo kozmetik.
6. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci sa rozhodne prijať alebo zamietnuť žiadosť o registráciu podľa svojho výhradného uváženia. Predávajúci nie je povinný odôvodniť svoje rozhodnutie a nenesie žiadnu zodpovednosť za úhradu akejkoľvek škody alebo
straty majetku, ktoré vznikli užívateľovi (kupujúcemu). Najmä, ale nie výlučne, odmietne predávajúci žiadosť o registráciu v týchto prípadoch:
– nepravdivé údaje spoločnosti,
– nesprávne vyplnená žiadosť o registráciu,
– opätovné predloženie žiadosti o zamietnutie zápisu v tej istej forme.,
– kupujúci nedisponuje s potrebnou odbornou znalosťou, t.j. nie je lekár alebo kozmetik.
7. Predávajúci schváli alebo odmietne registráciu kupujúceho v lehote 3 pracovných dní odo dňa registrácie kupujúceho.
Objednať si tovar na www.cosmedic.sk môžete nasledovne:
1. Na stránke www.cosmedic.sk si vyberte z ponuky tovar, kde nájdete informácie o všetkých produktov vrátane ceny. Ak chcete objednať konkrétny produkt, prosím, vyberte jeho parametre pod popisom produktu a kliknite na tlačidlo „pridať do košíka“. V internetovom obchode môžete prezrieť fotky produktov, popis vlastností, možné verzie/veľkosti a cenu, ktorá je uvedená v
eurách a nezahŕňa DPH a poplatky za dopravu.
2. Týmto úkonom sa predmetný tovar dostal do Vášho nákupného košíka a následne máte možnosť nákup ukončiť a prejsť k ukončeniu nákupu, alebo pokračovať v nákupe a vybrať si môžete aj ďalší tovar z ponúkaného sortimentu predávajúceho. Pod tlačidlom „košík“ nájdete všetok tovar, ktoré ste do Vášho nákupného košíka vložili. Do košíka si môžete vložiť ľubovoľný počet tovaru a máte možnosť aj určiť požadovaný počet jednotlivého tovaru vloženého do košíka. Po výbere požadovaného tovaru uvediete spôsob a miesto doručenia, vyberiete spôsob doručenia, ako i metódu úhrady kúpnej ceny a stlačením tlačidla „objednávam s povinnosťou platby“ odošlete objednávku. Ponuka tovaru je informatívna a nezáväzná. Pri každom produkte je uvedené minimálne odberové množstvo.
3. Odoslaním objednávky dávate návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim. Po odoslaní objednávky v lehote pracovných 4-6 dní na Vami uvedenú e-mailovú adresu zašleme potvrdzujúci e-mail o Vašej objednávke a o spracovaní Vašej objednávky vrátane predpokladaného termínu doručenia Vašej objednávky. Po obdržaní objednávky predávajúci je oprávnený akceptovať alebo odmietnuť, alebo po dohode s kupujúcim akceptovať objednávku len čiastočne. Po akceptácii Vašej objednávky predávajúcim dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Vami a predávajúcim.
4. Lehota na vybavenie objednávky je maximálne 8 pracovných dní odo dňa potvrdenia a akceptácie objednávky. V prípade, že zo strany predávajúceho dôjde k omeškaniu dodania tovaru v stanovenej maximálnej lehote, kupujúci je oprávnený stanoviť predávajúcemu dodatočnú lehotu na dodanie tovaru. V prípade že predávajúci ani v dodatočnej lehote nedodá tovar, kupujúci je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť.
5. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy nám dávate súhlas na zaslanie daňového dokladu elektronickou formou na Vami zadanú e-mailovú adresu.
6. V prípade, ak by z akéhokoľvek dôvodu nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, už zaplatené finančné prostriedky budú vrátené kupujúcemu najneskôr do 14 dní od prijatia platby. Upozorňujeme, že spracovanie vrátenia môže byť odlišné medzi platobnými poskytovateľmi a môže trvať až 29 pracovných dní, kým sa suma vráti na váš účet. Ak chcete zrýchliť tento proces, obráťte sa na svoju banku.
Cena tovarov:
Ceny tovarov sú uvedené v EUR a nezahŕňajú DPH. Vzhľadom na obchodnú politiku má predajca právo meniť ceny tovarov. Zmeny cien tovarov už neplatia pre dohody medzi predajcom a kupujúcim. Ak bola cena tovaru nesprávne uvedená a už bola odoslaná objednávka, ale zmluvné strany ešte neuzavreli dohodu (t.j. predajca nevydal potvrdenie objednávky), predajca má právo podľa týchto podmienok stiahnuť túto dohodu resp. objednávku.
Podmienky prepravy:
1. Predávajúci zabezpečí prepravu objednaného tovaru vopred uskutočnenej úhrady kúpnej ceny formou bankového prevodu alebo uskutočnenie úhrady kúpnej ceny platobnou kartou. Ceny uvedené pri jednotlivom tovare nezahŕňajú náklady na prepravu, tie sú vždy uvedené na stránkach predávajúceho.
2. Pri preberaní tovaru od prepravcu prosím stav obalu dôkladne skontrolujte a neprevezmite tovar s poškodeným obalom. Ak je tovar poškodený, spíšte si prosím s prepravcom reklamačný protokol. V prípade akéhokoľvek problému s poškodeným tovarom nás bezodkladne kontaktujte.
3. Snažíme sa vybaviť Vašu objednávku v čo najkratšom termíne, najneskôr však do termínu, ktorú Vám uvedieme pri potvrdení o spracovaní Vašej objednávky.
4. Predávajúci nie je zodpovedný za prepravné chyby, ak kupujúci poskytne nesprávnu dodaciu adresu alebo ak sa zmení počas prepravy.
Možnosti odstúpenia od kúpnej zmluvy
1. Kupujúci – podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy ohľadne tovaru, ktoré bolo dodané riadne, včas a bez vád.
2. Odstúpenie od zmluvy musí byť písomné a v prípadoch zmlúv uzatvorených elektronicky tiež elektronicky na order@cosmedic.sk. Odstúpenie od zmluvy je účinné doručením oznámenia o odstúpení druhej zmluvnej strane.
3. Ak bol spoločne s tovarom poskytnutý darček, stráca darovacia zmluva odstúpením od kúpnej zmluvy ktoroukoľvek zo strán účinnosti a Kupujúci tento darček zašle spoločne s vráteným tovarom.
4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy si môžete vykonať zaslaním písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy na adresu sídla predávajúceho, alebo využitím formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sa nachádza na webovej adrese predávajúceho.
5. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpenia od kúpnej zmluvy, ak
– si neprevezmete objednaný tovar,
– Vami objednaný tovar sa už nevyrába, alebo z akéhokoľvek iného dôvodu predávajúci nie je schopný Vám dodať objednaný tovar,
– na webovej adrese predávajúceho sa vyskytla zjavná chyba v písaní (napr. cena tovaru v porovnaní s ostatnými, podobnými produktmi),
– kupujúci nespĺňa podmienku statusu podnikateľa v zmysle tejto zmluvy.
6. Predávajúci je oprávnený Vám doručiť odstúpenie od kúpnej zmluvy formou, akou Vám bolo doručené potvrdenie objednávky a od tej lehoty do 14 dní Vám je povinný vrátiť zaplatenú kúpnu cenu.
7. Prosím berte na vedomie, že kupujúci – právnická osoba, alebo fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania nemá nárok na odstúpenie od zmluvy.
Vrátenie tovaru
1. Predávajúci akceptuje vrátenie tovaru najneskôr do 8 dní od prevzatia tovaru kupujúcim, pokiaľ sú splnené nasledovné podmienky:
– tovar obsahuje výrobné chyby
– tovar bol poškodený pri príchode a kupujúci spísal zápisnicu/reklamáciu u prepravcu
– bol dodaný nesprávny tovar
Ak splníte akúkoľvek z vyššie uvedených podmienok, prosím, kontaktujte nás e-mailom tu alebo napíšte našej zákazníckej podpore na e-mailovú adresu order@cosmedic.sk.
2. Pri vrátení tovaru si môžete vybrať medzi výmenou tovaru alebo 100% vrátením peňazí za vrátený tovar. Vrátenie peňazí sa vykoná s pôvodnou platobnou metódou použitou pri nákupe.
3. Po uplynutí 8 dní predávajúci nebude akceptovať vrátené produkty. Do doby kým predávajúci neposkytne pokyny na vrátenie tovaru, kupujúci je povinný dodržiavať teplotné a skladovacie podmienky predpísané výrobcom.
4. Kupujúci je povinný do doby možného odstúpenia od zmluvy zachovať originál balenie tovaru, nakoľko takéto balenie je vhodným balením na zabezpečenie bezpečnej prepravy v súvislosti s vrátením tovaru. Kupujúci zodpovedá za škody spôsobené v dôsledku nevhodne zabaleného tovaru.
Postup v prípade nesprávne uvedenej ceny tovaru
1. V prípade chybne uvedenej ceny tovaru predávajúci dáva možnosť kupujúcemu na zakúpenie tovaru za skutočnú cenu a na základe tejto ponuky predávajúceho je kupujúci oprávnený sa rozhodnúť, či si tovar za skutočnú správnu cenu objedná alebo zruší objednávku bez akýchkoľvek nepriaznivých právnych následkov.
Reklamácia tovaru
1. Predávajúci zodpoveá za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:
– má vlastnosti, ktoré boli medzi zmluvnými stranami dohodnuté, ktoré popisujeme alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy;
– je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
– sa hodí k účelu, ktorý uvádzame, alebo ku ktorému sa zakúpený tovar obvykle používa
– za vadu tovaru bude tiež považovaná situácia, kedy predávajúci dodá kupujúcemu iný tovar, než aký bol dohodnutý; a
– tovar nemá právne vady, t. j. k tovaru nemá majetkové práva 3. osoba a tovar je vybavený dokumentami a dokladmi potrebnými pre riadne používanie tovaru.
2. Predávajúci neposkytuje na tovar záruku za akosť [v zmysle § 429 zákona č. 513/1991 Zb., obchodného zákonníka, v znení neskorších predpisov (ďalej iba „obchodný zákonník“).
3. Za vadu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
4. Zjavné vady pri prevzatí tovaru musíte ihneď reklamovať u osoby, ktorá Vám tovar odovzdáva (napr. v prípade zjavne poškodeného obalu), v tom prípade musíte predmetnú vadu písomne uviesť do potvrdenia o doručení, alebo spísať škodový list,
alebo iný vhodný dokument.
5. Ako kupujúci pri reklamácii tovaru ste povinný preukázať skutočnosť, že ste reklamovaný tovar zakúpili od predávajúceho, preto si prosím doklad o kúpe tovaru starostlivo uschovajte.
6. Práva kupujúceho z vád tovaru sa riadia ustanoveniami § 422 až § 428 Obchodného zákonníka.
7. Vaše práva pri reklamácii tovaru:
– pri vade, ktorú možno odstrániť, máte právo na jej odstránenie a to bezplatne, pričom môžete žiadať o výmenu tovaru, alebo časti vadného tovaru (v prípade, že tým nevzniknú neprimerane vysoké výdavky predávajúcemu v porovnaní s hodnotou tovaru, alebo závažnosti vady),
– v prípade neodstrániteľnej vady máte právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru,
– v prípade neodstrániteľnej vady, ktorá zároveň bráni jeho riadnemu užívaniu v porovnaní s tovarom bez vady, máte nárok na jeho výmenu alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
8. O zvolenom spôsobe riešenia práva z vad tovaru je kupujúci povinný informovať predávajúceho pri oznámení vady, inak o riešení rozhodne predávajúci. Túto voľbu je následne možné meniť výhradne po dohode s predávajúcim.
9. Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie tovaru predloženiť dokladu o kúpe (faktúry)/vyhlásenie o odstúpení od zmluvy / dodací listu.
10. Nárok na záruku možno zamietnuť:
– ak kupujúci nepredloží doklad o kúpe (faktúry)/ alebo vyhlásenie o odstúpení od zmluvy / a dodací list;
– v prípade vady vyplývajúcej z nesprávneho použitia;
– v prípade vady spôsobených nesprávnou manipuláciou, skladovaním, nesprávnym čistením, starostlivosťou;
– v prípade vady spôsobených prírodnými živlami, pomliaždením, násilným vonkajším zásahom;
– v prípade vady spôsobených nesprávnou opravou;
– ak bola vada viditeľná v čase kúpy a kupujúci bol informovaný o tejto vade, alebo bola existencia vady oznámená kupujúcemu písomne;
– kupujúci uplatnil reklamáciu po lehote;
– v prípade vady vzniknutej dôsledku nesprávnej manipulácie alebo skladovaním;
– v prípade vady vzniknutej násilným vonkajším zásahom.
11. Kupujúci berie na vedomie, že kým neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je predávajúci oprávnený dodať mu chýbajúci tovar alebo odstrániť právne vady.
12. Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nemožno požadovať v prípade, keď kupujúci nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju prijal.
13. Reklamáciu prosím doručte predávajúcemu písomne, pričom môžete využiť i reklamačný formulár, ktorý sa nachádza na webovej adrese predávajúceho. Na lepšiu identifikáciu závady tovaru, alebo časti tovaru, prosíme o vyhotovenie fotografií, ktoré nám pomáhajú pri lepšej identifikácii závady.
14. Okamihom uplatnenia práva z vady je okamih, keď bol reklamovaný tovar doručený predávajúcemu.
15. Pri skladaní objednaného a doručeného tovaru ste povinný postupovať v zmysle priloženého manuálu, záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorého závada vznikla v dôsledku nedodržania manuálu na montáž (skladanie) výrobku.
16. Záruka sa nevzťahuje na tovar,
– ktorý bol používaný nevhodným spôsobom – spôsobom nie na to určeným, alebo nedodržaním odporúčaní výrobcu,
– ktorého závada vznikla neodbornou montážou, ktorá odporuje pokynom uvedeným v priloženom montážnom liste,
– ktorého zmena spočíva v bežnom opotrebení pri použití tovaru,
– ktorého zmena súvisí v prirodzenou zmenou dreva ako prírodného materiálu (napr. mierna zmena farby),
– ktorý bol mechanicky poškodený počas používania.
Zrieknutie sa zodpovednosti
1. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za správnosť informácií poskytnutých počas registrácie alebo nákupu a je výlučnou zodpovednosťou užívateľa za akékoľvek vady, chyby v písaní alebo škody z nich vyplývajúce.
2. Pri výbere prepravcu predávajúci konal v záujme užívateľov, ale vylučuje zodpovednosť predávajúceho za všetky škody vzniknuté z činnosti prepravcu, napr. oneskorené dodanie alebo poškodená zásielka, atď..
3. Každý kupujúci – podnikateľ s potrebnou odbornou znalosťou má prístup k webovej stránke na účely vykonania objednávky. Predávajúci si vyhradzuje právo obmedziť prístup zákazníka k objednávke, ak usúdi, že správanie alebo činnosť zákazníka na webovej stránke považuje predávajúci alebo tretie strany za neprijateľné a môže škodiť tretej strane.
4. V prípade online platieb predávajúci nenesie zodpovednosť za akékoľvek iné dodatočné náklady, ktoré má kupujúci zaplatiť, vrátane, ale nie výlučne, výmenných kurzov, ktoré uplatňuje vydavateľ karty kupujúceho.
5. V prípade, ak predávajúci nie je schopný vybaviť objednávku, oznámi zákazníkovi do 3 (troch) pracovných dní túto skutočnosť, odstúpi od zmluvy a podnikne potrebné kroky na vrátenie zaplatenej kúpnej ceny a iných poplatkov kupujúcemu. Okrem vrátenia súm stanovených v tomto odseku predávajúci vylučuje zodpovednosť za akékoľvek škody vzniknuté kupujúcemu alebo tretej strane vyplývajúcej z odstúpenia od zmluvy.
6. Každá ponuka predávajúceho závisí od aktuálnych skladových zásob predávajúceho.
7. Farby obrazov sa môžu mierne odlišovať od skutočnosti.
8. Predávajúci nenesie zodpovednosť, ak webová stránka napriek povinnej starostlivosti obsahuje chybnú cenu alebo nesprávne informácie, najmä ak je jasne rozpoznateľná alebo je známa, všeobecne akceptovaná alebo odhadovaná cena výrobku výrazne odlišná (napr. 0 EUR alebo 0,1 EUR). V takýchto prípadoch predávajúci nie je povinný dodať tovar za chybnú cenu, ale môže ponúknuť zákazníkovi možnosť dodania za primeranú cenu na základe potvrdenia objednávky a po ktorom je kupujúci schopný rozhodnúť o kúpe tovaru za reálnu kúpnu cenu.
Zodpovednosť kupujúceho
Kupujúci vyhlasuje, že si prečítal, porozumel a potvrdzuje podmienky nákupu podľa týchto VOP, že súhlasí s touto zmluvou a že nesie finančnú zodpovednosť za nedodržanie zmluvy.
Práva duševného vlastníctva
1. Všetky práva autorov na výrobky sú majetkom Cosmedic sro.
2. Všetok obsah na webových stránkach (najmä texty, ilustrácie a obrázky v ňom obsiahnuté) tvoria duševné vlastníctvo predávajúceho a/alebo jeho partnerov.
3. Akékoľvek použitie obsahu na webovej stránke alebo reprodukcia výrobkov podlieha na základe písomného súhlasu vlastníkov a za podmienok v ňom obsiahnutých.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo konať proti osobe porušujúcej práva alebo osobám akýmkoľvek spôsobom ustanoveným zákonom v prípade porušenia akýchkoľvek práv webovej stránky. Žiadne vyhlásenie predávajúceho sa nesmie vykladať tak, že sa zriekne jeho práva v celku, alebo z časti.
Informácie o všeobecných obchodných podmienkach
1. Predávajúci upozorňuje na skutočnosť, že tieto všeobecné podmienky sa môžu z času na čas meniť. Z tohto dôvodu, predávajúci žiada, pokiaľ ste registrovaný užívateľ, aby ste pravidelne kontrolovali tieto podmienky pred každým nákupom. Oznámenia o zmenách podmienok budú zverejnené na internetovej stránke. Akékoľvek zmeny budú podliehať platným právnym predpisom.
2. Akékoľvek zmeny a doplnenia všeobecných obchodných podmienok nesmú mať retroaktívny účinok a nadobudnú účinnosť najskôr 15 (pätnásť) dní po ich zverejnení. Výnimkou sú zmeny ako nové funkcie webovej stránky alebo internetového obchodu predávajúceho, alebo akékoľvek zmeny vykonané potreby z právnej stránky, ktoré zmeny sú účinné okamžite. Ak nesúhlasíte s obsahom nového/zmeneného znenia všeobecných obchodných podmienok, musíte zrušiť registráciu prostredníctvom niektorého z kontaktných údajov na webovej stránke. Po nadobudnutí účinnosti nového/zmeneného znenia všeobecných obchodných podmienok bude sa považovať, že predávajúci akceptoval nové/zmenené znenie všeobecných obchodných podmienok.
Ochrana obchodného tajomstva a obchodnej politiky Predávajúceho, osobitné ustanovenia o podmienkach používania fotografií
1. Pri jednaní o zmluve a jej plnení môžu byť Kupujúcemu oznámené informácie, ktoré sú označené ako dôverné alebo dôvernosť vyplýva priamo z ich povahy. Kupujúci sa zaväzuje tieto informácie najmä:
– uchovávať ako dôverné;
– neposkytnúť ich bez súhlasu Predávajúceho inej osobe;
– nevyužiť je na iný účel, než na plnenie zmluvného vzťahu dohodnutého Predávajúcim;
– nevyužiť akýmkoľvek iným spôsobom, ktorý by mohol Predávajúceho poškodiť.
2. Ďalej sa Kupujúci zaväzuje, že nebude bez súhlasu Predávajúceho vytvárať kópie podkladov, ktoré mu boli odovzdané Predávajúcim
Ustanovenia týkajúce sa spracúvaných údajov
1. Predávajúci spravuje a chráni osobné údaje v súlade s platnými zákonmi o ochrane osobných údajov pri používaní systému.
2. Predávajúci použije informácie týkajúce sa používateľa na nasledujúce účely:
– na účely registrácie a používania systému predávajúceho;
– na poskytovanie, kontrolu, adaptáciu alebo rozvoj služieb súvisiacich so systémom;
– predávajúci ako súčasť plnenia svojich zmluvných povinností používateľovi a výkon jeho práv a postupov na ochranu spotrebiteľa, ako aj akékoľvek iné zmluvné záväzky podobného charakteru; a v kontexte vyššie uvedených, s cieľom komunikovať s užívateľom.
– kupujúci vyslovene súhlasí s poskytnutím osobných údajov prepravcovi na účely doručenia objednaného tovaru kupujúcemu.
3. Predávajúci uchováva informácie o užívateľovi len dovtedy, kým nie sú nevyhnutné na účely dosiahnutia cieľa, na ktoré boli uložené, alebo do doby, kým zmluva alebo Zákon povoľuje. Predávajúci nezhromažďuje žiadne zbytočné informácie alebo informácie, ktoré nie sú potrebné alebo nevyhnutné na dosiahnutie sledovaného cieľa /účelu.
4. Na žiadosť užívateľa predávajúci poskytne informácie o jeho spracovaných údajoch, jeho zdroji, účele spracúvania, jeho právnom základe, trvaní uchovávania, informácie o názve, adrese a činnostiach spracúvania údajov spracovateľa a – v prípade prevodu osobných údajov používateľa – právny základ a adresát prevodu.
5. Osobné údaje užívateľa, bez súhlasu užívateľa predávajúci neposkytne tretej strane okrem prípadov uvedených v príslušných zákonoch a sú potrebné z dôvodu prevencie kriminality alebo ochrany spotrebiteľa; ak to vyžaduje alebo povoľuje zákon, resp. ak
príslušný orgán zaväzuje predávajúceho.
6. V prípade, že sa osobné údaje používateľa zdieľajú s treťou stranou, predávajúci dodržiava ustanovenia právnych predpisov o ochrane osobných údajov.
7. V súlade s právom na ochranu osobných údajov má užívateľ právo kedykoľvek požiadať o informácie o spracovaní osobných údajov. Informácie sú bezplatné. Každá takáto žiadosť užívateľa musí byť podaná predávajúcim do 30 (tridsať) dní odo dňa podania
prihlášky. Ak máte žiadosť o spracovanie osobných údajov, môžete ich odoslať elektronicky prostredníctvom kontaktov na tejto webovej stránke alebo poštou.
8. Prostredníctvom uvedených kontaktných informácií má užívateľ právo:
– požiadať o informácie o spracovaní vašich osobných údajov;
– požiadať o opravu alebo vymazanie alebo zablokovanie údajov s výnimkou povinného spracúvania;
– môžete namietať proti spracovaniu vašich osobných údajov v prípade, ktorý je ustanovený v právnych predpisoch o ochrane údajov;
– v prípadoch porušenia ich práv a právnych predpisov obrátiť sa na príslušný orgán a súd
– požadovať náhradu škôd spôsobených nezákonným zaobchádzaním s vašimi údajmi alebo súvisiacimi s porušovaním požiadaviek na bezpečnosť údajov.
9. Povinnosťou predávajúceho je chrániť informácie o užívateľovi. Na účely ochrany osobných údajov kupujúceho, najmä neoprávneného prístupu, zmeny, prenosu, sprístupnenia, vymazania alebo zničenia, ako aj náhodného zničenia a poškodenia,
predávajúci implementoval primerané fyzické, elektronické a administratívne postupy. V priebehu tejto činnosti predávajúci predovšetkým zabráni akémukoľvek nezákonnému alebo neoprávnenému zasahovaniu do prostriedkov, ktoré má k dispozícii pri spracúvaní osobných údajov užívateľa.
10. Bezpečnosť informácií užívateľa je chránená predávajúcim nasledujúcimi prostriedkami: kódovanie, ak je to možné; používanie ochrany heslom, ak je to vhodné; a obmedzením prístupu k informáciám (napríklad je k dispozícii len zamestnancom, ktorí to potrebujú na dosiahnutie vyššie uvedených cieľov). Užívateľ môže pomôcť pri bezpečnom uchovávaní informácií tým, že nebude používať zjavné prihlasovacie meno alebo heslo, príp. pravidelne zmení svoje prihlasovacie heslo.
11. Ak sa zákazník domnieva, že boli porušené jeho práva na ochranu osobných údajov môže sa domáhať na základe ochrany osobných informácií a zverejňovania údajov verejného záujmu podľa príslušného právneho predpisu.
Súbory cookie a „web beacon“
1. Predávajúci používa cookies v určitých oblastiach webu. Súbory cookie sú súbory, ktoré ukladajú informácie na pevný disk užívateľa alebo na jeho vyhľadávači na webe. Cookies umožňujú webovej stránke rozpoznať, že používateľ ju predtým navštívil. Cookies pomáhajú predávajúcemu pochopiť, ktorá časť webovej stránky je najobľúbenejšia, pretože umožňujú návštevníkom zistiť, na ktoré stránky vstúpia a koľko času trávia tam. Tým, že sa to študuje, môžu sa lepšie zosúladiť webové stránky s potrebami užívateľa a poskytnúť rozmanitejšie užívateľské skúsenosti pre predávajúceho o on-line návštevníkoch.
2. Užívateľ môže nastaviť svoj vyhľadávač na webe, aby sa akceptovali všetky súbory cookie, odmietal ich alebo upozornil, keď je súbor cookie odoslaný do jeho počítača. Každý web vyhľadávač je iný, tak prosím použite váš „pomoc“ menu pre zmenu nastavenia cookies. Vezmite prosím na vedomie, že táto webová stránka je navrhnutá tak, aby bola použitá pomocou cookies, takže ich zakázanie môže ovplyvniť použiteľnosť tejto webovej stránky a zabrániť užívateľovi využívanie všetkých jeho výhod.
3. Na nasledujúcej linke môžete zakázať používanie Google Analytics: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
4. Predávajúci nesmie vymieňať cookies s webovými stránkami tretích strán alebo externými nosičmi údajov.
5. Táto webová stránka a komunikácia, ktoré vyplývajú z jeho používania a/alebo registrácie, ako sú propagačné e-maily, môžu obsahovať elektronické obrázky známe ako „web beacon“. Web beacon-y fungujú v súlade s cookies a môžu byť použité na nasledujúce účely (príklad):
– spočítajú návštevníkov webovej stránky;
– monitorujú, ak užívateľ urobil akúkoľvek činnosť v súvislosti s e-mailom alebo klikol na odkaz;
– pomocou nich sa dá merať popularita niektorých prvkov systému.
Na stránke CosMedic.sk sa môže používať niekoľko nevyhnutných technických cookies na zabezpečenie správneho fungovania. Tieto cookies sa ukladajú, keď sa prihlásite na stránku. Ak máte otázky ohľadom cookies alebo našich zásad ochrany osobných údajov, napíšte nám na adresu: info@cosmedic.sk
Záverečné ustanovenia
1. Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.
2. Zmluvné strany si týmto ujednávajú a berú na vedomie, že ich vzťah sa riadi slovenským právom. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru sa neuplatňuje.
3. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.
4. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
5. Ak je niektoré ustanovenia obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné alebo nepoužiteľné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou alebo nepoužiteľnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
6. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných nákupných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny všeobecných obchodných podmienok. Platne uzavretá zmluva sa však riadi všeobecnými obchodnými podmienkami v čase, v ktorom bola uzavretá.
Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od .01.03.2023